Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013

Ομαδοσυνεργατική μάθηση.

Πώς να την εφαρμόσω;

     Είχα φόβο και ενδοιασμούς παλαιότερα, σήμερα νιώθω ευλογημένη που κατάφερα να την ασπαστώ.Αυτό θέλω να μοιραστώ μαζί σας και για αυτό τον λόγο αναφέρομαι σ' αυτή την μέθοδο.
 Η πολλαπλή νοημοσύνη του Gardner, η συναισθηματική νοημοσύνη των δεν θυμάμαι ποιών ειδικών, βρίσκουν τις εφαρμογές τους. Και το πιο συνεσταλμένο, το πιο αδέξιο παιδί έχει κάτι να δώσει στην ομάδα. Και βέβαια η ομάδα σ' όλα τα μέλη της. Συλλογικότητα και όσα καλά αυτή συνεπάγεται.
          Βήμα-βήμα.
1. Χωρίζω τα παιδιά σε ομάδες.(στην αρχή διακριτικά έχουμε τον έλεγχο της δημιουργίας της ομάδας, αργότερα τα παιδιά επιλέγουν μόνα τους συνεργάτες τους.* Πάλι φροντίζουμε να μην υπάρξει αποκλεισμός παιδιού.)
Δημιουργούμε καρτελάκια υπευθυνοτήτων. Όσες ομάδες τόσα και τα χρώματα ανά τετράδα. Σε κάθε ομάδα έχουμε: 1. Συντονιστή.Δουλειά του είναι να φροντίζει για την συμμετοχή στην ανάθεση έργου, όλων των μελών της ομάδας του. 2.Παρουσιαστή.Δουλειά του είναι να μας παρουσιάσει την ομάδα του, την δουλειά της ομάδας, με λεπτομέρειες στην συμμετοχή του κάθε μέλους. 3.Υπεύθυνο υλικών. Είναι αυτό το μέλος που θα νοιαστεί να προμηθεύσει την ομάδα με όσα υλικά χρειάζονται για την υλοποίηση του στόχου της,ζητώντας από μας όσα δεν υπάρχουν στην γωνιά της δημιουργίας, των εικαστικών ή όπως στο κάθε νηπιαγωγείο ονομάζεται.
4.Υπεύθυνο χρόνου. Φέρει την ευθύνη για την παρακολούθηση της ώρας, ώστε να τελειώσουν στον προκαθορισμένο χρόνο.
5.<Κατάσκοπο>, λίγο παιχνιδιάρικο, αλλά βάζει τα παιδιά σε ένα παιχνίδι άμιλλας. Δουλειά του είναι να μπορεί να <κλέψει> κάτι από την δουλειά της άλλης ομάδας με στόχο η δική του να βρει κάτι αντισταθμιστικό ώστε η ομάδα του να μην φανει πιο αμελής, πιο ξεχασιάρα, πιο απρόσεκτη στο τελικό αποτέλεσμα  Ε, σ' αυτόν δεν θα βάλουμε καρτελάκι!

Τα καρτελάκια μας.









Πότε μπορώ να την εφαρμόσω; Σε κάθε περίπτωση!
1.Όταν θέλω να γνωρίσω τι ξέρουν τα παιδιά μου για το θέμα που θα επεξεργαστούμε.
2.Όταν θέλω να δω τι μάθαμε από το θέμα. Εστιάζω και στο πόσο άλλαξαν οι απόψεις των συγκεκριμμένων παιδιών, μετά τη επεξεργασία του θέματος.
3.Όταν επεξεργαζόμαστε το θέμα μας.
4.Όταν στις ομάδες έχω εμπλέξει και γονείς.*συγκέντρωση υλικών, πληροφοριών, παρουσίαση κ.τ.λ.
5. Όταν θέλω να διακοσμήσω την τάξη
6. Όταν κάνω ένα διαγωνισμό φιλαναγνωσίας.
7.Όταν ζητώ να επενδύσουν μουσικά ένα ποίημα, να δραματοποιήσουν μια ιστορία,να αποδώσουν ζωγραφικά ή με κολλαζ μια παροιμία.
8.Όταν κάνω τα σκηνικά μιας γιορτούλας, όταν ετοιμάζω ήρωες για κουκλοθέατρο
9. Και σε όποια δραστηριότητα εσείς φαντάζεστε.................................


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου