Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015

ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ


    Ένα θέμα το οποίο δεν θα μπορούσε να περάσει χωρίς ιδιαίτερη συζήτηση από το νηπιαγωγείο μας είναι τα φρούτα του φθινοπώρου. Αφόρμηση γι αυτό υπήρξε το γεγονός ότι τα παιδιά έφερναν φρούτα της εποχής για να τα μοιραστούν με τους συμμαθητές τους.
    Η διαπραγμάτευση του θέματος ξεκίνησε με ένα ιστόγραμμα για το τι θα θέλανε να μάθουν τα παιδιά σχετικά με το θέμα.


    Φυσικά, το πρώτο πράγμα που είναι αναγκαίο να μάθουν τα παιδιά είναι το ποια ακριβώς είναι αυτά τα φρούτα. Για το σκοπό αυτό φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς με τις εικόνες και τα ονόματα των φρούτων αυτών.


    Σε αυτόν τον πίνακα βασίστηκαν και τα παιχνίδια προανάγνωσης που παίξαμε με τα παιδιά με κάρτες που τους δόθηκαν με τις αντίστοιχες λέξεις αλλά και το φύλλο εργασίας που κλήθηκαν να συμπληρώσουν με ζητούμενο να αναγνωρίσουν κάποιες λέξεις.



   Διαχωρίσαμε τα φρούτα από τους καρπούς του φθινοπώρου και κάναμε ταύτιση των λέξεων σε ένα παιχνίδι ανάγνωσης.




   Αλλά και ένα λίγο διαφοροποιημένο παιχνίδι ανασυνθέτοντας τις λέξεις βάζοντας τα γραμματάκια στη σωστή σειρά.




    Στο τομέα της γλώσσας ανήκουν και τα αινίγματα που έμαθαν τα παιδιά για τα φρούτα.
  Ειμαι τόπι κόκκινο                         Είμαι κίτρινο χνουδάτο
και αν με καθαρίσεις                       και στυφό μα μυρωδάτο
άσπρο νόστιμο καρπό                    γίνομαι και πιο καλό
αμέσως θα αντικρίσεις                    αν με κάνουνε γλυκό.
    Τι είναι;  Το μήλο                        Τι είναι;  Το κυδώνι

    Δεν γίνεται όμως να μιλάμε για τα φρούτα και να μην έχουμε την ευκαιρία να τα δοκιμάσουμε. Κόψαμε, λοιπόν, με τα παιδιά τα φρούτα αυτά και δοκιμάσαμε τις διάφορες γεύσεις κάνοντας και συγκρίσεις (π.χ. το μήλο είναι πιο σκληρό από το αχλάδι).Επίσης, δοκιμάσαμε και χυμό από κάποια από αυτά τα φρούτα και παίξαμε το παιχνίδι «Μάντεψε τι τρως» όπου τα παιδιά έπρεπε να μαντέψουν με κλειστά μάτια τι τους έδινε να δοκιμάσουν ο συμμαθητής τους.




   Μετά τη δοκιμή δηλώσαμε την προτίμησή μας σε έναν πίνακα διπλής εισόδου και κάνοντας καταμέτρηση βρήκαμε τα φρούτα που προτιμούν τα περισσότερα παιδιά της τάξης. Μια δραστηριότητα μαθηματικών που μας μαθαίνει πολλές δεξιότητες.



    Όμως, τι πιο όμορφο για κλείσιμο της γευστικής αυτής δραστηριότητας από την ετοιμασία μιας φρουτοσαλάτας την οποία τα παιδιά μοιράστηκαν και πήραν μαζί τους να απολαύσουν στο σπίτι τους.


    Στη συνέχεια μάθαμε ένα ποιηματάκι για το μήλο και κάναμε μια γρήγορη κατασκευή για να μας βοηθήσει να το θυμόμαστε...   


   Κι αφού σκεφτήκαμε τι θα μπορούσαμε να φτιάξουμε με τα φθινοπωρινά φρούτα αποφασίσαμε να κάνουμε μία μηλόπιτα! Συγκεντρώσαμε τα υλικά και καταγράψαμε τη συνταγή.


   Μάθαμε τη διαφορά και συγκρίναμε το φλιτζάνι με το φλιτζανάκι του καφέ και την κουταλιά της σούπας με το κουταλάκι του γλυκού. Στη συνέχεια, διαβάζοντας  τη συνταγή περάσαμε στην εκτέλεση. Τοποθετήσαμε τα μήλα στο ταψί,


προσθέσαμε τη μισή ζάχαρη και την κανέλα στο λιωμένο βούτυρο,


 ανακατέψαμε καλά για να λιώσει η ζάχαρη,


 και ρίξαμε το μείγμα πάνω από τα μήλα.



    Μετά χτυπήσαμε τα αυγά με την υπόλοιπη ζάχαρη και προσθέσαμε το αλεύρι και το μπέικιν. Βάλαμε το 2ο μείγμα στο ταψί...


...την ψήσαμε στους 170 για μία ώρα περίπου και έτοιμη!

''

Ώρα για δοκιμή...


    Για το τέλος δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε και την εικαστική μας δημιουργία. Φτιάξαμε τα φθινοπωρινά φρούτα λοιπόν με στένσιλ χρησιμοποιώντας πινέλο και σφουγγάρι, έτσι για να λερωθούμε και λίγο!!!




και οδεύουμε σιγά σιγά για την 28η Οκτωβρίου...



    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου