Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

Παγκόσμια ημέρα για το περιβάλλον.

 Δραστηριότητες

 Αφήγηση ιστορίας.


Οικεία η ιστορία από την πρόσφατη θεματική μας ενότητα και αφού διαβάσαμε την ιστορία κάναμε συγκρίσεις με την σημερινή αγορά του τόπου μας.

Δεν υπήρχε ρύπανση τότε καταλήξαμε. Την ημέρα που γίνεται το παζάρι είπε ο Δημήτρης μένουν πίσω πάρα πολλά σκουπίδια.

Τους εντυπωσίασαν οι αγορανόμοι και η ζυγαριά.
Τώρα έχουμε αγορανόμους ρώτησαν. Δεν έτυχε να τους δούμε συμπλήρωσαν.






Οι ιδέες των παιδιών καταιγιστικές στη συζήτηση που άναψε και καταλήξαμε να ορίσουμε ένα χώρο που θα θέλαμε να προστατεύουμε.
<Ας αρχίσουμε από τα δεντράκια της αυλής μας. Θα τα προστατεύουμε για να προστατεύουμε το σχολικό περιβάλλον>, είπαν τα παιδιά.

Το ενδιαφέρον τους μας οδήγησε στο γνωστό ποίημα του Κρόκου, <Συμφωνία μ' ένα δέντρο>

Επεξεργασία ποιήματος και δημιουργία ομαδικής αφίσας.























Η αφίσα μας.

Παρασκευή 9 Μαΐου 2014

Χρόνια πολλά, μαμά!

Τι θα μπορούσα να κάνω για σένα μαμά; Σ' αγαπώ και το ξέρεις. Μόνο φοβάμαι μήπως χαλάσει αυτή η αγάπη μήπως τελειώσει, μήπως χαθεί......

Αφιερώσαμε τη μέρα μας στην μαμά κι ακούσαμε τις σκέψεις των παιδιών που μας ταξίδεψαν στον κόσμο τους και τον ταύτισαν με τον δικό μας. Ποιος θέλει να είναι μεγάλος έξω απ' αυτή την αγκαλιά;

Τα παιδιά μας γνώρισαν τις μαμάδες τους.
















Πρότειναν τρόπους να της δείξουν την αγάπη τους.





 Γράψαμε λεξούλες για τη μαμά.




 







ΜΗΤΕΡΑ










 






























Επεξεργαστήκαμε ρυθμικά ένα ποιηματάκι και το μελοποιήσαμε.(προσφιλής συνήθεια).
Είναι από το βιβλίο της Ε. Κουτσουβάνου <Μορφές και τρόποι εργασίας στο Νηπιαγωγείο>.




Είχαμε φροντίσει για τα λουλουδάκια μας.

Θα τα προσφέραμε με το τραγουδάκι μας!












Τα παιδιά  εκφράστηκαν με ζωγραφική.



Μια διπλή καρδούλα, η ζωγραφιά μας και να η καρτούλα μας!





























Ένα βιβλίο για την μαμά.







Δεν τον χαρακτηρίσαμε τυχαία γεωμέτρη τον Κώστα!































Ήρθε η ώρα να υποδεχτούμε τις μαμάδες μας!
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Σ' όλες τις μαμάδες του κόσμου!


















Παρασκευή 11 Απριλίου 2014

                                             ΠΑΣΧΑ

                                      ΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ


     Ο ερχομός του Πάσχα μας έδωσε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε ένα ακόμα θέμα διαθεματικά και μέσω της γλώσσας, της ιστορίας και των τεχνών να δώσουμε στα παιδιά την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με το Θείο Πάθος.
     Παράλληλα, λοιπόν, με τη διήγηση της ιστορίας του Χριστού από τη διδασκαλία ως τη Σταύρωση και την Ανάσταση, δείξαμε στα παιδιά εικόνες για το πως κάποιοι σπουδαίοι καλλιτέχνες απέδωσαν τις σκηνές αυτές.


"Η Βαϊοφόρος". Εικόνα του 17ου αιώνα του Θεόδωρου Πουλάκη.
 
   " Ο Μυστικός Δείπνος" του Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Βρίσκεται στην εκκλησία της Σάντα Μαρία ντε λα Γκρέτσια. Είναι ξεθωριασμένος γιατί ο ζωγράφος έκανε πείραμα που δεν πέτυχε. Ανακάτεψε λάδι με νωπογραφία για να δώσει φως και ξέφτισε γρήγορα.
 
 
"Η Σταύρωση" του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου.
Βρίσκεται στην Εθνική Πινακοθήκη.
                  






  Έτσι, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να εκφραστούν και να αποτυπώσουν με όποιο τρόπο θέλουν τις σκηνές που βλέπουν.


        
 




Εξαιρετικές αποδόσεις από τα παιδιά !

            








 Κρίναμε ότι μέσω αυτών των έργων τέχνης τα παιδιά θα γνωρίσουν το Θείο Πάθος από μια άλλη οπτική χωρίς βέβαια να παραβλέπουμε την προσφορά των εικονογραφημένων βιβλίων.


     Μετά από συζήτηση με τα παιδιά για την ιστορία του Πάσχα, επεκταθήκαμε στο πότε και το πως το κάθε ένα γεγονός γιορτάζεται ή μνημονεύεται σήμερα θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να γνωρίσουν τα έθιμα των ημερών αυτών και τι συμβολίζει το καθένα.


     Ξεκινώντας από το Σάββατο του Λαζάρου, μιλάμε για το έθιμο των Λαζαρίνων και μαθαίνουμε το σχετικό τραγούδι που λένε.



Ήρθε ο Λάζαρος ήρθαν τα  Βάγια
ήρθε η Κυριακή που τρων τα ψάρια
Σήκω Λάζαρε και μην κοιμάσαι 
Ήρθε η μάνα σου από την πόλη
σου' φερε χαρτί και κομπολόι.
οι κοτούλες σας αυγά γεννούνε
δώστε μας κι εμάς να τα χαρούμε.

                                                         

                                                   ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΕΣ


Φτιάχνουμε όμως και καλαθάκια σαν αυτά των Λαζαρίνων που αργότερα θα "φιλοξενήσουν"  τα βαμμένα μας αυγά. Απλά καλαθάκια από τα χέρια των παιδιών.



Κόβουμε πρώτα....



.....μετά περνάμε το γκοφρέ χαρτί.....
.....και ολοκληρώνουμε με το χερουλάκι.
 




  Γνωρίζουμε επίσης τα έθιμα της Κυριακής των Βαϊων και όλης της Μεγάλης Εβδομάδας καθώς και του Πάσχα. Τέτοια είναι η κοπή και το μοίρασμα των βαϊων από τον ιερέα τα οποία οι πιστοί τα βάζουν στα εικονίσματα, και η υποχρεωτική ψαροφαγία για δεύτερη φορά μέσα στη νηστεία μετά τον Ευαγγελισμο αφού το λέει και το ποίημα.


          Βάγια βάγια των Βαγιών 
          τρώνε ψάρι και κολιό
          και την άλλη Κυριακή
         τρώνε το παχύ το αρνί.



     Επίσης έθιμα όπως το βάψιμο των αυγών τη μεγάλη Πέμπτη και το κρέμασμα ενός κόκκινου υφάσματος κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, ο Επιτάφιος και τα λουλούδια που μπαίνουν στα εικονίσματα και το ψήσιμο του πασχαλινού οβελία.


     Με βάση το ότι το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη γιορτή της Άνοιξης, τα παιδιά ατομικά ή ομαδικά φτιάχνουν διακοσμητικά που θα στολίσουν την τάξη ή το δωμάτιό τους.

Φτιάχνοντας μομπιλ......

Ετοιμο!




Ομαδικές εργασίες........Η κότα με τα πασχαλινά αυγά




και πασχαλινό στεφάνι.



Να και η κάρτα μας στο στάδιο της προετοιμασίας......



...και όταν την ολοκληρώσαμε.







 Από μια προσέγγιση όμως για το Πάσχα δεν θα μπορούσε να λείπει και το βάψιμο των αυγών με τα παιδιά. Πριν όμως τα βουτήξουμε στο παραδοσιακό κόκκινο χρώμα, τα παιδιά τα διακοσμούν όπως αυτά θέλουν, με κηρομπογιές.


Το ζωγραφίζουν με κηρομπογιά
 

Το βουτάμε στην κόκκινη μπογιά





Αφήνουμε να στεγνώσουν πριν μπουν στα καλαθάκια.
Μας πέτυχε το χρώμα!












Ωραία δείχνουν και μέσα στα καλαθάκια!

  Εκτός όμως από τα παραδοσιακά κόκκινα αυγά κάναμε προσπάθεια να βάψουμε αυγουλάκια και με τη μέθοδο των φλος κλωστών. Και το αποτέλεσμα δεν ήταν καθόλου κακό!


΄Πρώτα βρέχουμε τα αυγά
  
Μετά κολλάμε επάνω τους τις κλωστές



Τυλίγουμε με αλουμινόχαρτο

  
και τα βάζουμε στην κατσαρόλα για να βράσουν.

                                                            

Δεν είναι υπέροχα;

 

 

                                                             ΓΛΩΣΣΑ

     Πέρα όμως από τις χειροτεχνικές δραστηριότητες, δεν αμελήσαμε και τομείς όπως η γλώσσα και τα μαθηματικά.
     Τα παιδιά κλήθηκαν να προσπαθήσουν να γράψουν τις νέες λέξεις που μαθαίνουν και.........


....τα κατάφεραν!



     Ακόμα και τα τραγούδια που μάθαμε τα φτιάξαμε σε εικονόλεξο για να μπορούν να τα "διαβάσουν" τα παιδιά.




 
 

  Ήρθε η Πασχαλιά
λένε τα πουλιά
πάνω στα κλαδάκια.

'Ηρθε η Πασχαλιά
λένε όλο χαρά
και τα λουλουδάκια.

Ήρθε η Πασχαλιά
λέει καθώς κυλά
και το ποταμάκι.

Ήρθε η Πασχαλιά
και τσουγκρίζει αυγά
το μικρό παιδάκι.

                      Κοκοκό ένα αυγό μεγάλο!
                      Κοκοκό ένα αυγό!
                  Το 'κανα φωνάζει η κότα
                 Το 'κανα εγώ,το 'κανα εγώ!
 
                    Κικιρί το κοκοράκι
                   Κικιρικικί!
                   Κοκορίκο ένα πουλάκι
                  θα βγει από κει!
 
                  Κοκοκό θα μεγαλώσει
                 θα γενεί τρανό
                θα ψηλώσει και θα
               φτάσει ως τον ουρανό!        
                         

 

 

 

                                                        ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

 
 
     Οι εικόνες έργων τέχνης χρησίμευσαν και για να δουλέψουμε και σε αυτόν τον τομέα μια και ζητήθηκε από τα παιδιά να τις βάλουν σε χρονική σειρά σύμφωνα με την σκηνή της ζωής του Χριστού που εικονιζόταν. Έτσι τα παιδιά δεν χρησιμοποίησαν τα έργα αυτά μόνα σαν πρότυπα τέχνης αλλά και σαν υλικό χρονικής ακολουθίας και αναδιήγησης.
 
     Σαν υλικό μαθηματικών χρησιμοποιήθηκε και μια σειρά χαρτονένιων αυγών με αύξοντα αριθμό σχεδίων που τα παιδιά καλούνται να μετρήσουν και να αντιστοιχίσουν με τον κατάλληλο αριθμό.
 
 
Μετράμε πόσα είναι και βάζουμε τον αριθμό.



 
 
     Τέλος,  φτιάχνοντας τα καλάθια μας κάναμε ταυτόχρονα και ασκήσεις διατήρησης της ποσότητας. Την κορδέλα που έπρεπε να τυλίξουμε στο καλάθι πρώτα την βάλαμε σε μια ευθεία και τα παιδιά μπήκαν σε προβληματισμό. Άραγε παραμένει ίδιο το μήκος της ή μήπως μειώνεται τυλίγοντάς την;


 
 
 
 
     Κλείνοντας και αυτό το θέμα θα θέλαμε να ευχηθούμε Καλό  Πάσχα και Καλή Ανάσταση!