Τρίτη 7 Απριλίου 2015

Πασχαλινές δραστηριότητες!

   Πότε κι όλας φτάσαμε στο Πάσχα ούτε που το καταλάβαμε καλά καλά... Ας είναι καλά η κυρα - Σαρακοστή μας, που μας βοήθησε να μετράμε το χρόνο αντίστροφα. 




Μάθαμε και το ποιηματάκι που λέει όλα όσα αφορούν στο συγκεκριμένο έθιμο: 


" Την κυρά - Σαρακοστή που είναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν με αλεύρι και νερό
στο κεφάλι της φορούσαν για στολίδι ένα σταυρό
και το στόμα της ξεχνούσαν γιατί νήστευε καιρό
και τις μέρες της μετρούσαν με τα πόδια της τα εφτά
κόβαν ένα τη βδομάδα μέχρι να΄ρθει η Πασχαλιά"

Ξεχωρίσαμε και τα νηστίσημα από τα αρτίσιμα τρόφιμα και φτιάξαμε ένα υγιεινό και νηστίσιμο γλυκάκι: παστέλι με σουσάμι! Καταγράψαμε και τη συνταγή...



Όλα αυτά έγιναν βέβαια την πρώτη εβδομάδα της Μεγάλης Σαρακοστής, αμέσως μετά την Καθαρή Δευτέρα. Και κόβωντας ένα ποδαράκι κάθε εβδομάδα, φτάσαμε σιγά σιγά στην προτελευταία εβδομάδα, τελευταία για μας στο σχολείο πριν τις διακοπές του Πάσχα.
   Αρχικά ξεκινήσαμε με μια εισαγωγή στο θέμα που αφορά κυρίως στις προετοιμασίες για το Πάσχα, τα έθιμα και τον τρόπο που γιορτάζουμε την Ανάσταση. Και τα παιδιά ζωγράφισαν με αφορμή ένα σχετικό ποίημα. Να κι ένα ωραίο δείγμα της δουλειάς τους:


   Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών αφηγηθήκαμε με τη δική μας προσέγγιση κάποια γεγονότα από τη ζωή του Χριστού όπως τη διδασκαλία Του, κάποια αντιπροσωπευτικά θαύματα, την Ανάσταση του Λαζάρου, την Κυριακή των Βαϊων,  το μυστικό δείπνο, τα Πάθη και την Ανάσταση. Η ιστορία αυτή συνοδευόμενη από εικόνες από βιβλία, από την αγιογραφία αλλά και από έργα τέχνης συνεπήρε τα παιδιά που παρακολουθούσαν προσηλωμένα. 
   Φυσικά δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε απ' έξω και τα τόσα έθιμα που τηρεί ο λαός μας κατά τις επόμενες μέρες και ένα από αυτά είναι τα κόκκινα αβγά. Εμείς τα διακοσμίσαμε με το δικό μας τρόπο: τα ζωγραφίσαμε με κηρομπογιές και στη συνέχεια τα βάψαμε κόκκινα με κοινή βαφή η οποία όμως δεν πιάνει πάνω στην κηρομπογιά και έτσι είχαμε το παρακάτω αποτέλεσμα:





Και μιας και ασχοληθήκαμε με τα αβγά μάθαμε να αναγνωρίζουμε και τη λέξη "αβγό" την οποία βρήκαμε μέσα σε ένα ποιηματάκι.


Και που βάλαμε τα αβγουλάκια μας; Στα καλαθάκια λαγουδάκια μας! Κόψαμε, κολλήσαμε, συναρμολογήσαμε και ιδού




Φτιάξαμε επίσης και την καθιερωμένη μας κάρτα για να ευχηθούμε "Καλό Πάσχα" (που γράψαμε στο εσωτερικό της) στους γονείς μας!


Και λίγη ακόμη γλώσσα δουλεύοντας με το αρχικό γράμμα των λέξεων, πιο απλά για τα προνήπια


και πιο σύνθετα για τα νήπια.


   Μία ακόμη κατασκευή για διακόσμηση των παραθύρων είναι αυτό το αβγό που κάναμε να φαίνεται σαν βιτρώ και όπως πολύ εύστοχα παρατήρησε μια μαθήτριά μας "είναι σαν τα παράθυρα της εκκλησίας κυρία!"




Και η τελευταία κατασκευή είναι η κουτάλα - λαγός ό, τι πρέπει για να στολίσουμε τα δωμάτιά μας!




   Την τελευταία μας μέρα είπαμε να την απολαύσουμε λιγάκι και αφού πήγαμε στην εκκλησία, ανάψαμε το κεράκι μας, μεταλάβαμε και επιστρέψαμε στο σχολείο με χαλαρή διάθεση, είχαμε όρεξη για παιχνίδι.
   Ήρθε ένας σκανδαλιάρης λαγός στο σχολείο μας και πήρε ο πονηρός κάτι σοκολατένια αβγουλάκια που έιχαν βάλει οι κυρίες στα καλάθια των παιδιών και τα έκρυψε στην αυλή του σχολείου. Τρέξαμε λοιπόν να βρούμε τα κλοπιμαία με μεγάλο ενθουσιασμό...!




 Και αφού τα μοιραστήκαμε, ψάξαμε το λαγό αλλά πουθενά. Μάλλον μας το είχε σκάσει κι έτσι εμείς είπαμε να τον ζωγραφίσουμε:




Με αυτά τα γλυκά χαμόγελα των παιδιών και τις υπέροχες ζωγραφιές τους, σας ευχόμαστε Καλή Ανάσταση και  Καλό Πάσχα με υγεία και αγάπη στις καρδιές μας!











Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

 

Πρόσκληση

    Σας προσκαλούμε στην ενημερωτική συνάντηση που διοργανώνεται από το 1ο και 2ο Νηπ/γειο Κρηνίδων με θέμα:         " Πόσο αυτόνομα μπορούν και πρέπει να είναι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας; Μπορούμε να τα βοηθήσουμε; "
 
Ομιλητής : Βλαδίμηρος Λεωνίδης (ψυχολόγος)
 
 
Δευτέρα 23 Μαρτίου, 18.00 μμ
2ο Νηπ/γειο Κρηνίδων

Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015

6 Μαρτίου: Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

   Ο σχολικός εκφοβισμός ή αλλιώς bullying είναι συχνό φαινόμενο τόσο στη χώρα μας όσο και στις χώρες του εξωτερικού. Πρόκειται για ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση. Εμφανίζεται με τη μορφή του λεκτικού εκφοβισμού (κοροϊδία, διακρίσεις, ντροπιαστικά σχόλια), του κοινωνικού εκφοβισμού (διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα), του σωματικού εκφοβισμού (χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές), του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (εκβιασμός μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο).




Τα κύρια χαρακτηριστικά του σχολικού εκφοβισμού ειναι:
1. πρόθεση από το παιδί - δράστη να βλάψει, να κάνει ζημιά στο παιδί - στόχο – θύματος,
2. έλλειψη συχνά δικαιολογίας για την πράξη
3. επανάληψη της συμπεριφοράς
4. ικανοποίηση που αντλεί ο δράστης από τη βλάβη του θύματος.
   Με βάση τα αποτελέσματα μιας μελέτης που πραγματοποίησε η Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου σε συνεργασία με την Παιδαγωγική σχολή του Α.Π.Θ., το 29% των μαθητών έχει υποστεί κάποια μορφή εκφοβισμού εντός του σχολικού περιβάλλοντος με συχνότητα δύο ως τρεις φορές το μήνα ή και περισσότερο. Τα αγόρια είναι πιο συχνά θύτες και θύματα εκφοβιστικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στο σχολικό περιβάλλον σε χώρους χωρίς επίβλεψη από τους εκπαιδευτικούς, όπως η αυλή, ο διάδρομος και η τάξη κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. 
   Η κατάσταση αυτή μπορεί να επηρεάσει την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και τη διαδικασία της μάθησης. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά που γίνονται θύματα σχολικού εκφοβισμού αρχικά νοιώθουν φόβο, απόγνωση και παρουσιάζουν τάσεις φυγής. Αισθάνονται ότι απειλούνται, τρομάζουν, αρνούνται να πάνε σχολείο και παρουσιάζουν συμπτώματα σχολικής φοβίας. Μπορεί επίσης να γίνουν επιθετικά και νευρικά, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου τα ίδια τα παιδιά-θύματα μπορούν να γίνουν θύτες σε άλλα παιδιά ή στα αδέρφια τους στο σπίτι.

Πηγή:Σχολικός εκφοβισμός - Βικιπαίδεια
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82_%CE%B5%CE%BA%CF%86%CE%BF%CE%B2%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82

   Το φαινόμενο αυτό δε θα μπορούσε να παραλειφθεί μια τέτοια μέρα από το νηπιαγωγείο μας. Διαβάσαμε λοιπόν στο κλασσικό τμήμα μια τρυφερή ιστορία με τον Τίτο το σκαντζοχοιράκι, που όταν ξύπνησε από τη χειμερία νάρκη ήταν μοναχικό και απόμακρο και στο τέλος οι φίλοι του το βοηθούν να καταλάβει ότι όταν έχουμε ένα πρόβλημα πρέπει ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ.
   Στο ολοήμερο τμήμα αντίστοιχα ακούσαμε δύο πολύ ευαίσθητες ιστοριούλες "Τα μπαλόνια της φιλίας" και "Η Μόνα σε καινούριο σχολείο" 

Μικρός Αναγνώστης - Να σου πω μία ιστορία

http://www.mikrosanagnostis.gr/library/pageflip_ekfovismos/Default.html

   Ακολούθησε συζήτηση ώστε να καταλάβουμε τι είναι σχολικός εκφοβισμός και τι πρέπει να κάνουμε αν ποτέ αντιμετωπίσουμε μια τέτοια κατάσταση. Μπήκαμε στη θέση των θυμάτων και προσπαθήσαμε για ακόμη μία φορά να κατανοήσουμε τη διαφορετικότητα του καθενός από μας ώστε να μη βρεθούμε και στη θέση του θύτη.

  Αποφασίσαμε λοιπόν να φωνάξουμε κατά της βίας στα σχολεία και το κάθε τμήμα με τον τρόπο του έστειλε το δικό του μήνυμα. Οι μεν φτιάξαμε αλατοζύμη και μ΄αυτήν πλάσαμε τον Τίτο μας, 






και οι δε φτιάξαμε μια αφίσα με το σύνθημά μας!



Και για το τέλος ακούσαμε και δραματοποιήσαμε το υπέροχο τραγούδι των Locomondo: "Χέρια σαν κι αυτά". Και κάπως έτσι, με μια μεγάλη αγκαλιά, μας έμεινε ένα πλατύ χαμόγελο στα χείλη και μια ελπίδα...